Personeelszaken
Het aanmaken van medewerkers, hun afdelingen, disciplines, diensten en ploegen wordt hier besproken.
Medewerkers
Een medewerker is iemand die voorkomt binnen ControlOffice, die bijvoorbeeld kan worden toegekend aan een werkorder, de aanvrager van een melding mag zijn, of de inkoper van een inkooporder. Aan een medewerker hangt alles wat diegene gedaan heeft binnen ControlOffice en valt om deze reden niet te verwijderen.
Een medewerker kan de volgende basis informatie ingevuld krijgen.
Eventueel zijn er meer velden toe te voegen via 'Inrichten invulschermen'.
Veld | Uitleg |
Voornaam | Vul de voornaam van de medewerker in. |
Achternaam | Vul de achternaam van de medewerker in. |
Gebruiker | Koppel hier de medewerker aan de juiste gebruiker. |
Verantwoordelijke op werkorder | Geef hier aan of de medewerker als verantwoordelijke op een werkorder mag voorkomen. |
Medewerker op werkorder | Geef hier aan of de medewerker als medewerker op een werkorder mag voorkomen. |
Als een medewerker mag voorkomen als 'medewerker op een werkorder' zal de medewerker ook voorkomen in het planbord, en in de ControlOffice app komt een menu item erbij met alleen de openstaande werkorders van die medewerker.
Als een medewerker mag voorkomen als 'verantwoordelijke op een werkorder' komt er in de ControlOffice app een menu item bij met alleen de openstaande werkorders van die verantwoordelijke.
Afdelingen
Hier zijn afdelingen aan te maken, een afdeling kan bijvoorbeeld aan een object gekoppeld worden als vrij veld. Per afdeling dient een code en naam opgegeven te worden.
Disciplines
Hier zijn disciplines aan te maken die gekoppeld kunnen worden aan een een werkzaamheid.
Diensten
Hier zijn diensten aan te maken die gekoppeld kunnen worden aan een een uurboeking om bij te houden in welke dienst deze geboekt is.
Ploegen
Hier zijn ploegen aan te maken die gekoppeld kunnen worden aan een een medewerker en uurboeking om bij te houden in welke dienst deze geboekt is. Indien de medewerker een ploeg heeft toegewezen, wordt deze ploeg automatisch gevuld bij het maken van een uurboeking door die medewerker.