Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Onderhoud

Hier kunnen werkzaamheden, rubrieken, checklijsten, prioriteiten, symptomen en werkzaamheid uitkomsten ingesteld worden.

Werkzaamheden

Hier kunnen werkzaamheden aangemaakt worden. Elke werkzaamheid kan worden gebruikt in een checklijst en werkorder. De werkzaamheid heeft een code en omschrijving.

Werkzaamheid uitkomsten

In een werkorder kan een werkzaamheid worden opgevolgd, de uitkomsten die hier opgegeven staan kan uit worden gekozen. Veel gekozen uitkomsten zijn 'OK', 'NOK' en 'Actie nodig'.
Per uitkomst kan een code en naam opgegeven worden.

Rubrieken

Hier kunnen de rubrieken opgegeven worden, deze kunnen als veld voorkomen in een melding en werkorder. Veel voorkomende rubrieken zijn bijvoorbeeld 'Elektrisch' of 'Pneumatisch'. Dit kan in de melding of werkorder gebruikt worden voor extra informatie of voor KPI doeleinden.

Checklijsten

Een checklijst wordt gebruikt om bijvoorbeeld de aansturing van preventief onderhoud, of periodieke inspecties te regelen. Een checklijst is eigenlijk niks anders dan "om de x aantal dagen/weken/maanden/jaren" wil ik "dit doen" en dat wil ik uitvoeren op "deze objecten".

Een checklijst bevat een aantal essentiële velden.

Veldnaam Uitleg
Code Geef de unieke code van de checklijst op, eventueel kan deze automatisch worden bepaald door er een oplopende reeks van te maken.
Naam Omschrijf hier kort wat de checklijst is, dit wordt ook de omschrijving van elke werkorder. Bijvoorbeeld "Jaarlijkse controle heftrucks".
Automatisch verwerken Hier kan aangevinkt worden of de checklijst automatisch verwerkt dient te worden. Indien de verwerking op automatisch staat, wordt zodra de planzone bereikt wordt (bv 2 weken voor je interval) de planningsregel automatisch omgezet naar een werkorder. Indien de verwerking niet automatisch gebeurd dient de gebruiker met de hand een goedkeuring te geven.
Aansturing Kies voor datum of stand gestuurde aansturing. Indien er gekozen is voor stand gestuurd, dan dient er een meter te zijn die gebruikt kan worden om de huidige meterstand uit te halen.
Planning

Hier zijn 3 opties.
1. Eenmalig; de checklijst komt eenmalig op een bepaalde datum terug als werkorder.
2. Uitvoering; ControlOffice gebruikt de uitvoerdatum van de vorige werkorder uit de checklijst om de nieuwe plandatum te maken. Het is dan 'Uitvoerdatum vorige werkorder' + 'Interval' als nieuwe plandatum.
3. Schematisch; Er wordt een schematische interval ingesteld, bijvoorbeeld elke werkdag, of welke week op maandag en woensdag, of maandelijkse op de 3de maandag, of jaarlijks op 1 januari of op de eerste maandag van januari.

Planzone Kies hier de planzone, dit is je waarschuwingstermijn. Kan gebruikt worden om de voorbereidingstijd aan te geven. Op basis van deze zone kunnen we een notificatie sturen en je waarschuwen dat de voorbereidingen gestart moeten worden (onderdelen reserveren/bestellen, stilstand regelen, etc.).
Meldingsbericht Geef hier op waar je aan herinnert wil worden als de checklijst in de planzone valt (bv onderdelen reserveren/bestellen, stilstand regelen, etc.).
Mee naar werkorder Vul hier de informatie in die mee gaat naar elke werkorder die elke interval ontstaat vanuit de checklijst, bijvoorbeeld het type, of de verantwoordelijke en prioriteit.

Daarnaast zijn er tabbladen aanwezig die ingevuld kunnen worden en ook mee gaan naar elke werkorder. Zo kan de werkorder die elke interval ontstaat al compleet voorbereid worden gemaakt en is er zo min mogelijk werk gedurende de week om het preventieve/periodieke onderhoud op te zetten.

Tabblad naam Uitleg
Werkzaamheden Vul hier de werkzaamheden in die uitgevoerd moeten worden elke interval
Onderdelen Geef de onderdelen op die je verwacht te verbruiken.
Medewerkers Geef de medewerkers op die eraan gaan werken.
Gereedschap Geef het benodigde gereedschap op.
Bijlagen Voeg bijlagen toe, ook de bijlagen gaan mee naar elke werkorder die gecreëerd wordt elke interval.
Planning Geef hier de objecten op waarop deze checklijst van toepassing is.
Objecten Geef eventuele aanvullende objecten op.
Formulieren Geef eventuele formulieren op die mee moeten worden genomen naar elke werkorder.
 Formuliergroepen Hier kan een formuliergroep toegevoegd worden, in elke werkorder die ontstaat vanuit deze checklijst wordt vervolgens automatisch een nieuw formulier toegevoegd vanuit de gekozen formuliergroep.

De velden die ingevuld kunnen worden in de checklijst, en de tabbladen die zichtbaar zijn, zijn volledig door de gebruiker zelf te bepalen via de functie 'Inrichten invulschermen'.

Voor elke unieke checklijst-object koppeling (via tabblad 'Planning') die gemaakt wordt ontstaat er één planregel in 'Planning op datum' of 'Planning op stand'. Dit is afhankelijk van de aansturing van de checklijst. Vanuit deze 2 menu's is de aansturing te regelen.

Prioriteiten

Hier kunnen prioriteiten beheerd worden. Een prioriteit komt voor in een melding en werkorder.
Een prioriteit heeft een code en naam, per prioriteit kan bepaald worden of deze standaard moet worden ingevuld op een nieuwe melding of werkorder.

Symptomen

Hier kunnen we symptomen opgeven, bijvoorbeeld 'Elektrisch probleem', of 'Waterschade'.
De symptomen kunnen worden gebruikt in een melding en werkorder. Per objectgroep dient te worden aangegeven welke symptomen gelden voor de objecten in die groep. De gebruiker krijgt zo bij het invullen van een melding of werkorder een nauwkeurige set van symptomen te zien die het probleem omschrijven. De symptomen kunnen de omschrijving van een melding of werkorder vervangen om eenduidigheid te creëren.